Vloženo: 29.04.2020 Autor: Michal Slezák / Středisko služeb školám a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno, příspěvková organizace

"Co je to formativní hodnocení, v čem spočívá jeho efektivita I. + II." - 11. + 12. 5. 2020, vždy 9,00 - 12,30h "Jak na projekty a projektové vyučování? I. + II." - 18. + 19. 5. 2020, vždy 9,00 - 12,30h

jedná se o 8h webináře s akreditací MŠMT, vzhledem k podmínkám realizace rozložených vždy do dvou dnů. Účastníci obdrží certifikát o absolvování. Lektor: Mgr. Jiří Hruška, kurzovné 900,- kč/webinář. Určeno pro ZŠ a SŠ. Zájemce prosím o přihlášení zde: https://www.sssbrno.cz/ucitele/vzdelavaci-programy

Přihlášeným bude zaslán odkaz na webinář a další informace technického charakteru. Platí, že postup není nikterak složitý, přihlášený de facto klikne na zaslaný odkaz a je na akci. Pro přihlášení do vybraného webináře Vám postačí počítač s reproduktorem/sluchátky nebo notebook a připojení k internetu, prohlížeč Google Chrome nebo Microsoft Edge. Pro větší komfort lze zvolit přímo aplikaci Microsoft Teams (není podmínkou). Je zde také možnost využít i mobilní telefon popř. tablet, zde je však nutnost mít nainstalovanou aplikaci Microsoft Teams. Vstup do webinářové místnosti Vám bude umožněn cca 10 minut před zahájením.

AK03570 - "Co je to formativní hodnocení, v čem spočívá jeho efektivita I. + II." - 11. + 12. 5. 2020, vždy 9,00 - 12,30h

Formativní hodnocení je skvělý nástroj pro lepší učení. Probíhá již během učení a přináší žákům aktuální a rychlou informaci již v průběhu vyučovací jednotky o stavu jejich vědomostí i dovedností s cílem zlepšit své výsledky a naučit se přijímat hodnocení jako přirozenou součást života.  Důležité je, aby do hodnocení byli zapojeni i žáci samotní. Je zpětnou vazbou i pro práci učitele, neboť zjistí, co se žáci v hodině naučili a dle toho se připravuje na následnou hodinu. Tento typ hodnocení zlepšuje učení žáků, a to především těch průměrných a podprůměrných.

Účastníci se v rámci tématu seznámí s různými pohledy na proces hodnocení žáků, produktů, které žáci vytvářejí, a procesů, kterými procházejí. Porovnají hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní hodnocení) a vzhledem k jejich individuálnímu pokroku (formativní hodnocení). Zaměří se na to, jak sbírat informace o jednotlivých žácích, aby jim mohli poskytnou ucelenou zpětnou vazbu a jak k tomu účelu slouží žákovská portfolia. Budou hodnotit s pomocí kritérií hodnocení.

 

AK03571 - "Jak na projekty a projektové vyučování? I. + II." - 18. + 19. 5. 2020, vždy 9,00 - 12,30h

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tématická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy– co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů.

cíl:

.    vlastními slovy definovat pojem „projekt“
•    rozebrat rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou
•    analyzovat alespoň 3 příklady projektů
•    pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt
•    analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k projektům
•    nastavit vlastní kritéria pro hodnocení projektů na škole

 

Související dokumenty