Vloženo: 31.08.2011 Autor: Jakub Štursa / Informace

 

Učitelé na 2. stupni základních škol a především na středních odborných školách bojují s nezájmem studentů. Pedagogové již nejsou, jako tomu bylo v minulých stoletích, pro žáky nositeli nových informací. Naše vyspělá evropská civilizace naopak je zahlcena informacemi a nejen děti, ale i dospělí velmi těžko hledají v této záplavě důležitá fakta pro život.

 

Z moderní pedagogiky známe celou řadu metod, které vedou studenty k praktičnosti, respektive k aktivitám potřebným pro nalezení správné cesty a ke hledání vlastního místa a pozice na tomto světě. Zdánlivě idealistická charakteristika se  hodí i na metody kritického myšlení. S těmito metodami se učitelé mohou seznámit ve vzdělávacím programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT).

 

Čtyřicetihodinové kurzy RWCT nabízí v současné době zcela zdarma krajská vzdělávací organizace v Brně pro učitelé středních škol. Z evropských strukturálních fondů získalo Středisko služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno dotaci na projekt Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji. Jednou z klíčových aktivit tohoto projektu je i pořádání 10 běhů zmiňovaných kurzů kritického myšlení.

 

Od února 2011 začínají semináře již třetí skupiny pod vedením zkušeného lektora Libora Kyncla, který má za sebou více jak patnáctiletou praxi učitele na střední škole a již přes deset let se věnuje lektorské činnosti.  Účastníci kurzů mají možnost s lektorem i mezi sebou komunikovat i mimo čas jednotlivých seminářů, protože projekt má i své on-line prostředí (http://moodle.sssbrno.cz/cesty/), které slouží nejen k diskusím mezi účastníky, ale i jako metodická podpora, respektive zásobník zajímavých a užitečných materiálů.

 

Připojené soubory

Související dokumenty