Vloženo: 31.08.2011 Autor: Jakub Štursa / Informace

Konference proběhla 19. 1. 2011 v Brně, 10.2.2011 v Břeclavi a poslední opět v Brně 24. 2. 2011

V jakékoli třídě dochází každý den k mnoha událostem, které ovlivňují vztah žáků k sobě navzájem, ke své třídě jako celku a zprostředkovaně ke škole.

Hlavním cílem konference bylo přiblížit pedagogům téma „Třídnické hodiny“ a její důležitost. Jsou jednou z možností pravidelné práce se vztahy uvnitř třídy. V rámci třídnické hodiny se může cíleně pracovat se vztahy ve třídě a rozvíjet osobnostní či sociální dovednosti žáků. Pomocí třídnické hodiny je možné řešit aktuální problémy třídy. Tento způsob práce se třídou je prevencí sociálně nežádoucích jevů a současně přináší možnost účinné intervence.

Konference byla členěna do několika okruhů:

Způsoby práce se třídou                                                                              

Komunitní kruh, pravidla komunitního kruhu                                        

Smysl třídnické hodiny, způsob vedení třídnické hodiny                        

Zásady třídnické hodiny                                                                             

Struktura třídnické hodiny, přínos třídnické hodiny pro žáky             

Skupiny témat třídnické hodiny – praktické návody pro třídní učitele

Teoretické informace byly prokládané poznatky z praxe.

Prostřednictvím konference zprostředkováváme pedagogům různé návody, jak pracovat se třídou, např. řešení  konfliktů, řešení  problémů, naučit žáky rozvíjet dovednosti komunikační, seberegulační nebo sebepoznávací atd.

Související dokumenty