Vloženo: 22.12.2011 Autor: Josef Pochylý / Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Břeclav, příspěvková organizace

Počátkem roku 2010 uspělo Gymnázium Břeclav s návrhem projektu „Nově, lépe, efektivněji“. Celá aktivita ve výši téměř šest milionů korun bude financována z ESF OP VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Cílem projektu je celková změna metodiky výuky i přístupu ke studentům na břeclavském gymnáziu, a to v souladu s probíhající kurikulární reformou, s důrazem na inovativní formy výuky, jako je projektové vyučování, týmová spolupráce, e-learning, rozvoj klíčových kompetencí studentů atd. Jde o budování vzdělávacího profilu školy, kvalitativní i kvantitativní rozvoj výuky cizích jazyků, propojení jejich výuky s výukou odborných předmětů, umožnění maximální volby individuální vzdělávací cesty.

Klíčovými aktivitami projektu jsou:

1)      jazykové vzdělávání pro učitele odborných předmětů

2)      další vzdělávání učitelů v oblastech pedagogicko-motivačních, zavádění nových forem práce

3)      tvorba vzdělávacích modulů dle rozdělení do šesti předmětových oblastí (M-F; Bi-Ch; Z; D; společensko-vědní; uměnovědní)

Pozornost pedagogů, kteří jsou zapojeni do projektu Nově, lépe, efektivněji, je stále více směřována k uvedenému pojmu. Žáci by dle současných metod měli být vzděláváni tak, aby v tomto procesu nebyla potlačována souvislost teorie a praxe. Tedy vše, co se žák učí, je vedeno k praktickým ukázkám.

Projekt upozorňuje na důležitost mezipředmětových vazeb a jejich využití v pedagogickém procesu a v neposlední řadě nabízí různé možnosti propojenosti a provázanosti předmětů. Praktické ukázky z jednotlivých modulů už průběžně pedagogové využívají ve svých hodinách (nař. laboratorní práce z fyziky, mediální výchova, regionální dějiny) či si je upravují vzhledem k podmínkám práce a  k možnostem školy. Postupně jsou vytvářeny metodické materiály a pracovní listy. Blízký kontakt pedagogů a odborného metodického týmu je přitom nezbytnou podmínkou, aby inovace, které z projektu vyplynou, respektovaly přirozené prostředí školy, proto se metodické týmy pravidelně setkávají na pracovních poradách.

 

Mgr.Vlasta Žabenská

koordinátorka komunikace s odbornou a laickou veřejností

Související dokumenty