Letošn poslední novinky z portálu rvp.cz.
|
Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 12, prosinec 2019 |
|||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání od 20:00 |
||||||
|
||||||
Výběr aktuálních příspěvků |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních aktivit |
||||
Devítky, na které se zapomíná Článek připomíná významná „devítková“ výročí starších českých i obecných dějin a poukazuje na jejich přesah do současnosti. Buňka jako škola? Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je možné z hlediska jejich funkce přirovnat k dané buněčné organele či buněčné struktuře. Den Země jako příležitost pro aktivity environmentální výchovy V úvodu článku se autor zamýšlí nad koncepcí environmentální výchovy a ukazuje, že by neměla být „výchovou katastrofami“. V druhé části textu ukazuje, jak na jeho škole probíhaly „oslavy Dne Země“. Indikátory inovací školství podle OECD Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+.
|
(Ja)hodování Projekt (Ja)hodování je zaměřen na podporu čtenářství, podporu finanční a čtenářské gramotnosti, čtení s porozuměním s využitím moderních metod a ICT technologií a na práci s informacemi. Poválečný Měděnec Metodika pracuje s archiváliemi z let 1946 a 1947, konkrétně se zápisy schůzí Místního národního výboru v Měděnci. Tyto se stávají pro studenty čítankou mezilidských vztahů a nového společenského uspořádání ve staré hornické krušnohorské obci. Metody rybolovu Cílem aktivity není jen informace o druzích ryb a způsobech lovu, ale také apel na odpovědné spotřebitelské chování, nebo alespoň informace o možnostech volby. Řazení výběrem – interaktivní webová stránka Interaktivní webová stránka názorně zobrazuje jednotlivé kroky řazení výběrem v poli čísel. Zobrazí se netříděné pole a pracovní pole. |
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením NÚV radí v druhém díle elektronické publikace Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením (2. část), jak neslyšící učit češtinu. Publikace poskytuje nutná teoretická východiska pro výuku češtiny spolu s ukázkami konkrétních typů úkolů, cvičení a příkladů. Vše podstatné pro školskou praxi je shrnuto v praktických didaktických doporučeních. Publikace je přístupná on line jak v češtině, tak v českém znakovém jazyce. |
||||
PPUČ Stále pro Vás zveřejňujeme nové příspěvky v blogu Gramotnosti v praxi. Přečtěte si například, jak rozvíjet gramotnosti s ohledem na možnosti a předpoklady každého žáka ve společné třídě nebo jak do výuky angličtiny zařadit aktivity, při kterých budou žáci komunikovat nejen s vyučujícím a mezi sebou, ale budou se moci potkat i s jinými lidmi z jiné země. |
||||||
|
||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz ISSN: 1802-4785
|
vedoucí resortního úkolu
Mgr. Ivo Krobot
ivo.krobot@nuv.cz
+420 274 022 614
|
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat