|
Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 5, květen/2017 |
|||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání od 20:00 |
||||||
|
||||||
Téma měsíce: Světový den informační společnosti (17. 5.) |
||||||
|
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních modulů |
||||
Informační společnost Dnešní dobu je bez nadsázky možné označit za informační. Informace jsou tím, co odděluje vyspělé ekonomiky a úspěšné podniky od zemí třetího světa a neúspěšných korporací. Je možné říci, že jsou statkem či kapitálem, který determinuje úspěch ekonomický, politický i sociální v dnešním světě. Toto hledisko by se mělo jistě objevit také ve výuce. Informační technologie v mateřské škole – úvod Série článků je věnována problematice využívání informačních technologií v mateřských školách. Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu naší domácí Strategie digitálního vzdělávání. Článek je součástí Učitelského spomocníka. Principy vyhledávání informací na internetu Vyhledávání informací je jednou z nejdůležitějších činností, kterou by se měli žáci ve škole naučit. Nejde jen o schopnost prostým způsobem využívat vyhledávací nástroje, ale je dobré znát také základní rešeršní strategie, možnosti vyhledávání jiných než textových objektů nebo porozumět tomu, jak v základu vyhledávací stroje fungují. Jak na internet: Jak hledat na internetu Možnost vyhledávání na Internetu je dnes již samozřejmostí, což potvrzuje fakt, že průměrný uživatel internetu v ČR stráví nejvíce času v online prostředí právě vyhledáváním informací. Informace můžeme hledat nejen v textu, ale i v obrázcích, videích, mapách atd. |
Média, komunikace Materiál Média, komunikace vznikl jako výstup projektu Jazyky interaktivně. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Křoustek. DUM se zaměřuje na osvojení a zopakování základní slovní zásoby s cílem komunikovat v německém jazyce. Téma jsou moderní komunikační média. Výukový materiál obsahuje cvičení, obrázky a křížovku. Metody a nástroje vyhledávání informací Žák se seznamuje s metodami a formami vyhledávání potřebných informací na internetu, učí se správně formulovat svůj požadavek. Na konkrétních příkladech si ověřuje nové poznatky a vlastní zkušeností získává potřebné znalosti pro úspěšné a rychlé vyhledání informací. Předpokladem je, že zná prostředí a funkčnost internetových prohlížečů. Správná zpráva Žáci pracují s příklady různých informačních zdrojů, zaměřují se na důvěryhodnost zdrojů a nakonec se pokusí sestavit seriózní zprávu. Součástí práce by měla být diskuze i závěrečná reflexe. Hledání informací Tento pracovní list slouží k procvičení práce s internetovými vyhledávači. Žáky nutí k zamyšlení, uvažování a nabízí jim prostor k vyzkoušení problematiky. Díky tomu doporučuji tento list do vyšších ročníků 2. stupně ZŠ. Také doporučuji upravit zadání na lokální kontext. Práce může být jak pro jednotlivce, tak i pro malé skupiny. Internetová terminologie Interaktivní cvičení k procvičení pojmů kolem internetu a vyhledávání na internetu. On-line cvičení (křížovka i kvíz) jsou na čas, po skončení práce se žák dozví svůj výsledek. |
Představujeme modul Wiki:
Modul Diskuze: |
||||
Mateřinky, základky, představte si, že by se spolu s vámi někdo zabýval tím, jak efektivně rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost vašich dětí a žáků napříč vzděláváním:
Právě takovou pomoc aktuálně nabízí projekt Podpora práce učitelů vybraným školám. Více informací a možnost přihlásit vaši školu získáte na webu projektu. |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz ISSN: 1802-4785
|
vedoucí resortního úkolu
Mgr. Ivo Krobot
ivo.krobot@nuv.cz
+420 274 022 614
|
JM ŠKOLY | portál o školství v Jihomoravském kraji | © 2007 - 2022 Vzdělávací institut pro Moravu | Zásady zpracování osobních údajů
realizace dat