Vloženo: 22.03.2022 Autor: Michal Slezák / Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace

praktické postupy, vedení výchovné komise, rozhovory s žákem a rodiči.

Název semináře:              AK05630 - Fenomén záškoláctví - rozvíjení řešení nikoli problémů

Kdy:                                  31. 3. 2022, 9 – cca 15,30h

Kde:                                  budova VIM Brno, Hybešova 15, učebna 315

Hodinová dotace:            8

Kurzovné:                        1.200,- Kč

Akreditace MŠMT:          MSMT-11454/2020-2-388

Přihlášení na akci:          Fenomén_záškoláctví_31_3_2022_VIM

 

Z obsahu:                            Řešení fenoménu záškoláctví pomocí nástroje výchovné komise, tj. efektivní metody pro řešení závažných, opakujících se nebo dlouhodobě přetrvávajících výchovně vzdělávacích problémů žáků školy v oblasti školní docházky, konkrétně neomluvené nebo dlouhodobě vysoké absence žáka, sestavení komise, praktické sdílení zkušeností lektorky.

 

Ukázka vedení výchovné komise v přístupu zaměřeném na řešení, ty se orientují na minulé úspěchy na rozdíl od selhání, na přítomnou sílu a zdroje na rozdíl na slabost a nedostatek a na budoucí možnosti oproti omezení.

 

Základní principy vedení rozhovoru - důraz na spolupráci se žákem, rodiči. Předpoklad, že žák je nejlepším odborníkem "na svůj život", rozhovor je veden tak, aby si žák uvědomil své cíle, uvědomil vlastní zdroje a ty plně využíval k žádoucí změně.

 

Výstup výchovné komise - Individuální výchovný program.

 

Praktický nácvik vedení rozhovoru se žákem v principech SF (Solution focused - zaměřeno na řešení)

Související dokumenty