Vloženo: 07.03.2012 Autor: Regina Kokešová / Základní škola a Mateřská škola Křenovice, okres Vyškov

Školní vzdělávací program naší školy nese název Otevřená škola a klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti každého jedince. 

 

V naší škole se snažíme zachovávat a propagovat kladné tradiční hodnoty – dobrou kázeň žáků a dostatečně rozsáhlý obsah učiva. U všech dětí se snažíme o respektování jejich osobnosti a práva na individuální cestu vývoje. Snažíme se o otevřenost veřejnosti, zejména k rodičům. Při předávání informací rodičům preferujeme osobní jednání a návštěvy rodičů na škole.

  

Žáci i učitelé se účastní aktivně na životě v obci. Škola pravidelně pořádá školní ples, Den otevřených dveří, Školní akademii, Den Země, podílí se na organizaci folklorního festivalu "Pod křenovskó májó", na koncertu „Mikulášské hudební setkání“, spolupořádá výstavy, koncerty, výtvarné dílny, divadelní představení a další kulturní akce. Pravidelně jednou měsíčně pomáhají žáci nejstarších tříd pod dohledem vyučujících se sběrem papíru na sběrném dvoře. Na začátku školního roku jsou slavnostně vítáni žáci první třídy a v závěru roku je organizováno slavnostní předání závěrečných vysvědčení žákům 9. třídy za přítomnosti starosty obce, rodičů a ostatních žáků školy.

 

Naším cílem je:

  • učit žáky takové znalosti a dovednosti, které budou dobře uplatnitelné v životě a více se zaměřit na činnostní učení se zaměřením na praxi, 

 

  • zavádět do výuky efektivní metody, jako je skupinové (kooperativní) a projektové vyučování, kterými povedeme žáky k týmové práci, k vzájemné pomoci, sounáležitosti a vzájemnému respektu, 

 

  • vést žáky k volbě povolání v rámci samostatného předmětu, 

 

  • vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologií (podporovat výuku na počítačích , zavádět výpočetní techniku do všech předmětů ), aby se využívání těchto technologií stalo pro naše absolventy běžným, 

 

  • posílit výuku cizích jazyků s důrazem především na jazyk anglický a vytvářet podmínky pro výuku od nejnižších ročníků, umožnit dětem získané jazykové dovednosti ověřit v praxi formou zahraničních zájezdů, výměnných pobytů a projektů, 

 

  • nepreferovat jen intelektuální nadaní, ale stejně tak podporovat i žáky s jiným druhem nadání, jako je hudební, pohybové, manuální, estetické apod. 

 

  • zaměřovat se i na žáky nadané, vytvořit jim maximální podmínky pro jejich rozvoj, 

 

  • umožnit těmto žákům účast v různých soutěžích a preferovat u nich metody, které budou rozvíjet jejich tvůrčí a badatelskou činnost (formou specifických úkolů, projektů, ročníkových prací…). 

 

  

  

Související dokumenty