Vloženo: 12.03.2012 Autor: Michal Dujka / Cesta rozvoje středních škol v JmK

Cílem projektu je podpořit další vzdělávání pedagogických a vedoucích pracovníků středních škol v Jihomoravském kraji a zvýšit rozsah působnosti těchto pracovníků v oblasti modernizace obsahu a metod vzdělávání. Projekt podporuje koncepci celoživotního učení, pedagogickou autonomii škol a profesní odpovědnost učitelů za výsledky vzdělávání.

 

Klíčovými aktivitami projektu jsou: vytváření pozitivního sociálního klimatu ve škole, nové metody a formy práce ve výuce, příprava lektorského týmu pro využívání  ICT ve výuce, zapojení ICT do vzdělávání, zvyšování kompetencí ředitelů škol v oblasti řízení a hodnocení školy.

 

V rámci projektu budou vytvořeny nové nebo inovované metodické materiály včetně videonahrávek, dále vzniknou nové vzdělávací programy, které budou i po skončení projektu nabízeny  pedagogům nejen středních škol v JmK. Zároveň vznikne nový lektorský tým zaměřený na oblast integrace ICT do vzdělávání. Vzdělávacími programy projde  až 850 pedagogických pracovníků středních škol.

 

Již v průběhu přípravného týdne školního roku 2010/2011  bude zahájeno vzdělávání celých kolektivů spolupracujících středních  odborných škol v oblasti „Vytváření  pozitivního sociálního klimatu ve škole“, na které v podzimním období naváže vzdělávání pro menší skupiny, kde bude i prostor pro řešení konkrétních situací z praxe zúčastněných učitelů. Bude se jednat především o řešení tzv. problémových situací (agrese, šikana a další nevhodné způsoby chování). Spolupracujícími lektory budou špičky ve svém oboru PhDr. Jan Svoboda, Mgr. Karel Opravil a Mgr. Robert Čapek, Ph.D.

 

V průběhu tohoto školního roku bude též zahájena aktivita „ Nové metody a formy práce“, kterou povede PhDr. Libor Kyncl, což je zkušený lektor využívající ve své práci především metod kritického myšlení.

V oblasti využití ICT ve vzdělávání plánujeme velmi pestrou nabídku odborných seminářů (např. využití počítačové grafiky, videa a interaktivních materiálů, tvorba elektronických testů, e-learning…), kterých se může celkem zúčastnit až 100 učitelů středních škol v Jmk.

Na druhou polovinu projektu (školní rok 2011/2012) je  plánováno vzdělávání pro vedoucí pracovníky škol v oblasti hodnocení a řízení.

 

SSŠ Brno a realizátoři tohoto projektu věří, že jednotlivá vzdělávání středoškolských pedagogických pracovníků budou kvalitním přínosem pro jejich každodenní náročnou a odpovědnou práci.

 

Související dokumenty