Vloženo: 26.09.2018 Autor: Eva Prokešová / Eva Prokešová

Vzdělávací akce bude zaměřena na podporu spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga. Hlavním cílem je podpořit a zkvalitnit spolupráci pedagogů a asistentů pedagoga a současně podpořit jejich pedagogické kompetence.

Podpora spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga

Cílová skupina:                             pedagogové a asistenti SŠ a ZŠ, převážně SŠ

Termín:                                           8. a 9. 11. 2018

Místo konání:                          Hotel Stará škola, Sloup (zajištěna doprava autobusem z Brna a zpět)

Forma a způsob výuky:           zážitková pedagogika, interaktivní seminář, předávání zkušeností a sdílení dobrých praxí

Akce je realizována v rámci aktivit KAP a je pro účastníky zdarma (včetně ubytování a stravování). Doprovodný program: návštěva Sloupsko-šošůvských jeskyní.

Vzdělávací akce bude zaměřena na podporu spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga. Hlavním cílem je podpořit a zkvalitnit spolupráci pedagogů a asistentů pedagoga a současně podpořit jejich pedagogické kompetence.

První den bude realizován vzdělávací program na podporu spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga s názvem „Týmová spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga“ v rozsahu 6–8 hodin. Bude probíhat formou zážitkové pedagogiky. Druhý den bude realizován vzdělávací program s názvem „Jak pracovat s žáky s autismem a psychickými poruchami“ v rozsahu 8 hodin.

Podrobnější popis jednotlivých programů:

1) Týmová spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga

  • Úvodní informace a seznámení
  • Drobné úkoly k podpoře řešení problémů
  • Aktivita na komunikaci a spolupráci
  • Hra pro tvorbu strategie a strategického plánování
  • Program na rozvoj týmové spolupráce a kreativity
  • Aktivita pro spolupráci v týmu a trénink dohody mezi skupinami
  • Zdolání týmového konstrukčního úkolu
  • Interakce a formy spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem
  • Sociální komunikace mezi asistentem pedagoga a učitelem
  • Interpersonální konflikty mezi asistentem pedagoga a učitelem
  • Předpoklady dobré spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem
  • Organizace vyučování, ve kterém působí asistent pedagog

 

2) Jak pracovat s žáky s autismem a s psychickými poruchami

  • Projevy a členění autistických a psychických poruch
  • Legislativní podmínky
  • Speciálně pedagogická diagnostika
  • Podpůrná opatření, IVP, odborná péče, školské poradenské zařízení, rodina, škola
  • Specifika vzdělávání žáků s PAS a s psychickými poruchami v běžném vzdělávacím proudu na ZŠ a SŠ
  • Praktické rady do výuky, metodická doporučení, pomůcky, úskalí, optimismus

Přihlášky a více informací: prokesova@sssbrno.cz, 543 426 056

Připojené soubory

Související dokumenty